top of page

هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه

شما هم فکر می کنید هزینه های درمان شقاق در کلینیک یا بیمارستان ها زیاد بوده و مقرون به صرفه نیست؟ متاسفانه بعضی از بیماران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره هزینه درمان شقاق با لیزر یا عمل جراحی حتی حاضر نیستند با کلینیک ها تماس بگیرند و این طرز فکر درست نیست!

سریع ترین روش درمان شقاق با لیزر می باشد که در کلینیک به صورت سرپایی انجام می شود. درد و خونریزی ندارد و بیمار می تواند بلافاصله به زندگی روزمره خود برگردد. در حالی که عمل جراحی اینطور نیست. در نتیجه هزینه درمان با لیزر به صرفه تر از جراحی است.

هزینه دقیق درمان شقاق با لیزر در سال 1402 از 3 میلیون تومان شروع شده و می تواند بنابر تعداد زخم های مقعدی و اندازه آنها تا 6 میلیون تومان متغیر باشد. که این مورد پس از معاینه پزشک به طور دقیق به بیمار گفته می شود.

بیماری شقاق چیست؟

شقاق مقعدی یا فیشر آنال یک زخم کوچک به شکل بریدگی در قسمت انتهایی راست روده یا همان رکتوم است. این زخم معمولا به دلیل یبوست و فشار وارد شده به مقعد ایجاد می شود. لازم است بدانید حتی کسانی که مکرر رابطه از پشت دارند، به این عارضه دچار می شوند.

از علائم و نشانه های شقاق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک زخم کوچک به شکل اسکار

  • تورم خود زخم و اطراف آن در صورت عفونت

  • قرمز شدن ناحیه به دلیل تحریک با عبور مدفوع

  • ترشح لزج یا شیری مانند از زخم

  • خونریزی در صورت تماس با مدفوع و خارش

  • داشتن احساس سوزش معمولا زمانی که ناحیه عرق سوز می شود.


هزینه عمل شقاق با لیزر چه تفاوتی با جراحی در بیمارستان دارد؟

درمان شقاق با لیزر قطعا از عمل جراحی تهاجمی تر نیست. به همین دلیل بیمار می تواند برای درمان به کلینیک های سرپایی متخصص گوارش یا جراح عمومی مراجعه کند که سریعا دکتر زخم را از بین ببرد. در حقیقت یکی از تفاوت های بارز این دو روش هم همین موضوع می باشد.

از آنجا که دو روش جراحی و لیزر با یکدیگر تفاوت دارند؛ پس طبیعی است که هزینه درمان آنها هم با یکدیگر تفاوت داشته باشد. که به طور کلی هزینه درمان شقاق با لیزر نسبت به عمل جراحی در بیمارستان به صرفه تر است.

بیماران می توانند نسبت به وضعیت جسمانی یا مالی خود یکی از این دو روش را انتخاب کنند. البته این نکته را هم باید عرض کنیم که هزینه خود عمل لیزر نسبت به جراحی کمی بالاتر است. در صورتی که این هزینه های جانبی عمل جراحی هستند که قیمت آن را از لیزر بالاتر می برد.

Recent Posts

See All

پیشگیری از ابتلا به فیستول با درمان آبسه مقعدی

همان طور که ذکر کردیم یکی از مهمترین علل ایجاد بیماری های ناحیه ی مقعد مانند شقاق و فیستول، ابتلا به آبسه و عدم درمان به موقع آن می باشد از همین روی توصیه می کنیم، جهت پیشگیری از ابتلا به فیستول مقعدی

علائم مولوسکوم کنتاژیوزوم

علائم مولوسکوم کونتاژیوزوم از خفیف تا شدید متغیر بوده و شامل موارد زیر است: برآمدگی کوچک و جوش مانند (پاپول)، ضایعه یا زگیل روی پوست (2 تا 5 میلی متر). پاپول سفید، همان رنگ پوست طبیعی، صورتی یا بنفش پ

bottom of page